CITRUSY.CZ

internetový rádce začinajících pěstitelů - fórum
Kávovary-online.cz
Právě je 29 Bře 2024 08:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: banánovník - plody
OdeslatNapsal: 15 Led 2008 09:01 
Offline
Nový člen fóra
Nový člen fóra
Uživatelský avatar

Registrován: 07 Led 2008 10:24
Příspěvky: 20
Bydliště: Brno
Obracím se na Vás s prosbou o radu, jak zacházet teď, v lednu, s kvetoucím banánovníkem, který má jen 4 listy a už 4 trsy plodů. Mám ho v bytě, kde je přes zimu stabilně 23 - 26 stupňů. Je šance, že alespoń jeden trs dozraje? Jaký je to druh banánovníku? Jaké jsou plody? Mám mu dát nějaké hnojivo? Je asi 10 let starý, měl už mnoho odnoží a má už i pravnoučata, ale poslední odnož ho začala moc vyčerpávat a ztrácel listy. Tak jsem ho v říjnu oddělila a přesadila a začátkem prosince začal kvést. Jsem naprostý laik, doposud jsem ho jen zalévala jak mi řekl, starala se o čerstvou zeminu (pro palmy a zelené rostliny) a hnojila tekutým hnojivem pro zelené rostliny cca 1 - 2 x za rok (na jaře a v létě). Dočetla jsem se, že po odplození výhon zahyne, tak ať má alespoň důstojný konec a život naplněný plody (třeba jen jedním). Dělala- li jsem při jeho opečovávání chyby, poraďte prosím čeho se vystříhat a jak se starat o jeho potomky. Jsou celoročně v bytě, bez průvanu, ale ve větrané místnosti, nejsou u topení , stojí cca 1,5 m od jižních balkonových dveří.V místnosti není televize ani počítač (to už mi řekl, že nemá moc rád). Velmi citlivě reaguje na psychické rozpoložení a zdravotní stav svých spolubydlících (lidí a psa).Připojuji foto v raném stadiu květu a v současnosti a foto jeho potomků. Rostlina dosahuje výšky cca 1,3 m, kvete bíle, plody vypadají , že budou čtyřhranné.
Děkuji za jakoukoli dobrou radu.
Příloha:
Bananovnik (2).JPG
Bananovnik (2).JPG [ 44.71 KB | Zobrazeno 818 krát ]
Příloha:
Bananovnik (3).JPG